سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 202866

  بازدید امروز : 10

  بازدید دیروز : 31

*بازهم تحریف تاریخ به شیوه‌ شیوخ حاشیه‌نشین* - پرپرواز2

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

لوگوی دوستان

 

درباره خودم

< >

 

لینک به لوگوی من

*بازهم تحریف تاریخ به شیوه‌ شیوخ حاشیه‌نشین* - پرپرواز2

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

ادبی[130] . خبری[25] . ادبی 2[17] . حکایت ها[12] . اجتماعی[12] .

 

بایگانی

فروردین 86
اردیبهشت 86
اسفند 85
بهمن 85
دی 85
ابان 85
مهر 85
شهریور85
مرداد 85
تیر 85
خرداد 85
اردیبهشت 85
جملاتی طلا تر از طلا
زندگی زیباست
دانستنی ها
مصاحبه
خبری
سخن روز
خرداد 86
تیر 86
مرداد 86
شهریور 86
مهر 86
ابان 86
اذر 86
دی86
بهمن 86
اسفند86
فروردین 87
اردیبهشت 87
net work
خرداد 87

 

جستجوی سریع

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

اشتراک

 

 

در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسرآدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

< >

*بازهم تحریف تاریخ به شیوه‌ شیوخ حاشیه‌نشین*

نویسنده:هانیه .خ::: یکشنبه 85/3/7::: ساعت 10:29 صبح
*بازهم تحریف تاریخ به شیوه‌ شیوخ حاشیه‌نشین*
«دانشگـاه خلیـج عـربی» در بحـرین مدافعان هویت ایرانی «خــلــیــج فــارس» علیه این اقدام امضا جمع‌آوری می‌کنند

 

هرچند که به تازگی جنجال‌ها بر سر نام مجعول «خلیج عربی» آرام شده و ایران و ایرانیان به واسطه‌ی قدمت دیرینه‌ی تاریخی‌شان توانستند ثابت کنند در بلندای تاریخ نام این دریای جنوبی ایران همواره «خلیج فارس» بوده است،گویا شیوخ حاشیه خلیج فارس هنوز هم استفاده از لغت‌های جعلی را لذت‌بخش تر از تن دادن به حقایق تاریخی می‌دانند.
اکنون نگاهی تازه‌تر به تلاش حاشیه‌نشین‌های خلیج‌فارس، ابعاد تازه‌یی را از تقلای شیخ‌های آنان برای تحریف تاریخ و نام‌های تاریخی هویدا می‌سازد.این شیوخ قصد دارند با وارد کردن اصطلاحات جعلی به شوونات زندگی مردمان‌شان به مرور، تاریخ را به‌اصطلاح بازنویسی کنند.
روند تحریف تاریخ از سوی این شیوخ دیرگاهی است که آغاز شده و برای مثال آنها برای نامگذاری دانشگاه‌های‌شان از این واژه‌ی مجعول استفاده می‌کنند.
کشور بحرین، که در سال 1971 استقلال خود را از سرزمین اصلی به دست آورد، در پایتخت خود دانشگاهی را با حمایت شورای همکاری خلیج فارس بنا نهاده که نام آن را «دانشگاه خلیج عربی!» گذاشته است. آن گونه که بر روی پایگاه اینترنتی این دانشگاه آمده است:« این دانشگاه سمبلی از همکاری مشترک در خلیج [فارس] و محیطی برای تحکیم وحدت در شورای همکاری خلیج [فارس] است.»
توافق کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس برای تاسیس چنین دانشگاهی در سال 1979 میلادی علنی شده بود و آنها قرار گذشته بودند، این دانشگاه را در بحرین مستقر کنند.
این دانشگاه سال 1984 میلادی در خارج از منطقه‌ی الرفیع منامه تاسیس شد و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بودجه‌ی آن را تامین کردند. در عین حال، ساخت تاسیسات این دانشگاه به دلیل کاهش قیمت نفت در اواسط دهه 80 میلادی به تاخیر افتاد. اولین دانشکده‌ی آن که کالج پزشکی بود، در پاییز سال 1989 افتتاح شد. برنامه‌ی زمابندی تکمیل مجموعه‌ی کامل دانشگاه برای سال 2006 میلادی برآورد شده است و مقامات بحرینی انتظار دارند که این دانشگاه در صورت آغاز به کار کامل، سالانه5000 دانشجو را آموزش دهد.
اخیرا عده‌ای از دوستداران تاریخ و تمدن کهن کشورمان با راه‌اندازی یک صفحه اینترنتی اقدام به جمع‌آوری امضا از هم‌میهنان‌مان برای تاکید بر نام «خلیج فارس» کرده‌اند و قصد دارند همانند دفعات قبل که با استقبال گسترده‌ای از سوی ایرانیان مواجه بودند، این بار به رییس دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه «خلیج عربی» خاطرنشان کنند، انتخاب نامی مجعول شایسته یک نهاد دانشگاهی نیست.
این صفحه اینترنتی در آدرس http://www.petitiononline.com/00482951  در دسترس کاربران اینترنتی قرار دارد.
راه‌اندازان این صفحه اینترنتی هدف خود را دفاع از خلیج فارس به عنوان یک میراث جهانی در معرض خطر اعلام کرده‌اند.
متن این نامه که خطاب به مسوولان دانشگاه بحرینی تنظیم شده به شرح زیر است:
« امضاء کنندگان این نامه معتقدند که مراکز آکادمیک یکی از مهم‌ترین دامنه‌ها برای رشد بشر در تمام جنبه‌ها هستند. در تاریخ دانشگاه‌ها همواره به عنوان محلی برای آموزش و تدریس تاریخ واقعی، علوم معتبر و اصیل، اخلاقیات و حکمت بوده‌اند. در واقع رشد گذشته و حال بودن به کار بستن وضعیت فوق‌الذکر شکست خواهد خورد.
ما معتقدیم که اصل بالا با انتخاب این اسم برای دانشگاه مناسب شما مخدوش شده است در عین حال ما تاکید می‌کنیم که این نامه بدون هیچ تعصب آماده شده و تنها هدف ارایه آن این است که میراث تاریخی این منطقه حیاتی برای تمام ساکنان منطقه چه فارس و چه عرب را به یاد شما بیاورد.»
در ادامه این نامه می‌خوانیم:« ما به این طریق شما را مطلع می‌کنیم که نام دانشگاه‌ قابل احترام شما « عرب گالف» (خلیج عرب) که احتمالا منظور شما همان خلیج بین بحرین و ایران است، اشتباه انتخاب شده است با توجه به تعهد آکادمیک و اصولی که دانشگاه شما به آن معتقد است، این اسم باید با نام شناخته شده اصلی، تاریخی و بین المللی آن تحت عنوان «خلیج فارس» احیا شود. بیایید به دست‌های نادرستی و ناسالمی که میلیون‌ها اسکناس خرج می‌کنند تا تاریخ را تغییر دهند کمک نکنیم. بیایید در آینده دانشجویانی داشته باشیم که به تحصیل در یک مرکز آکادمیک قابل اطمینان افتخار کنند.
علاوه بر شواهد تاریخی برای خلیج فارس، شما باید آگاه باشید که چندین قطعنامه در سازمان ملل متحد وجود دارد که در آن‌ها این سازمان خلیج مزبور را رسما به عنوان خلیج فارس می‌شناسد.
بعلاوه آخرین گزارش ارایه شده از سوی گروه کارشناسان اسامی جغرافیایی سازمان ملل، اجازه کار شماره 61، وین در 28 مارس 2006 تاکید شده که خلیج فارس نام اصلی این خلیج است همچنین نیازی به گفتن نیست که در تمام موسسات تحقیقاتی جغرافیایی بین‌المللی نیز این نقطه از جهان به عنوان خلیج فارس شناخته شده است. همان طور که متوجه هستید هدف ما این است که مباحث اعتراض‌آمیز را به عنوان شواهد خودمان مطرح کنیم و آینده بر روی آنچه ما برای احیای میراث جهانی برای نسل‌های آینده انجام داده‌ایم، قضاوت خواهد کرد. ما امیدواریم که شما هم اکنون در موقعیتی برای اتخاذ تصمیم درست پس از اختصاص دادن وقت ارزشمندتان به خواندن درخواست ما قرار داشته باشید.»
 
 حتما به لینک زیر برید و پایین صفحه گزینه
CLICK HERE TO SIGN PETITION
رو کلیک کنید و بعد مشخصات خود رو وارد کرده و امضا رو کامل ارسال کنید
 
 
همین الان این ایمیل رو به هرجا که میتونید فوروارد کنید تا این اعراب سوسمار خور بفهمن با ایرونی نباید در افتاد
 
 
با تشکر 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روزی ممکن است قایق ما هم به صخره برخورد کند
پل های زیادی هست که باید آنها را ساخت
لحظه های بهتر بالاخره از راه میرسند
یک نکته از دکتر علی شریعتی
شما عظیم تر از آن هستید که فکر می کنید
رسیدن به کمال
فقر
چرا خداوند مادران را آفرید
فلسفه ملاصدرا درباره خدا
نقاشی های ناخودآگاه ، شخصیت شما را آشکار می کند
فرستادن نامه به 500 قرن بعد
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com